Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné a reklamačné
podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej
zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je firma TOP SHOP s.r.o., so
sídlom Sučianska 2107/31, Martin 03608, IČO: 46166131, zapísaná
v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka č. 54659/L. TOP SHOP
s.r.o., (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je
kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
TOP SHOP s.r.o., so sídlom Sučianska 2107/31, Martin 03608, IČO: 46 166 131, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka č. 54659/L.
DIČ: 2023255872
IČ DPH: SK2023255872
Prevádzka: www.bastian.sk
Telefón: +421 904 455 631
Email: bastian(zavináč)bastian.sk
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011
79 Žilina 1
odbor technickej kontroly výrobkov a
ochrany spotrebiteľa a právny odbor
tel. č.:
041/ 7632 130 , fax č.: 041/ 7632 139, e-mail: za@soi.sk / http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1.Tieto obchodné a reklamačné
podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria
písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto
obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy
uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto
dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami
(skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)
1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely
týchto obchodných a reklamačných podmienok rozumie zmluva, na základe ktorej
kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá
súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná
predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.
1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek
internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci
zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym
predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné
voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob,
pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek
upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje
na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje
povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo
Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu
prostredníctvom príslušného súdu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci
predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej
stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej
zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru
označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v
tejto objednávke (ďalej len „objednávka").
2.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci
na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky
do elektronického systému predávajúceho (ďalej len „potvrdenie
doručenia objednávky"). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v
prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie
ohľadom jeho objednávky.
2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že
predávajúcemu bola doručená objednávka no nie je akceptovaním návrhu na
uzavretie kúpnej zmluvy. (ďalej len „akceptácia objednávky").
2.4. Potvrdenie doručenia objednávky
obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom
kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote
tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej
cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do
dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom
(obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.),
prípadne aj iné potrebné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá dňom odoslania
zásielky a oznámením v mailovej komunikácii o odoslaní tovaru, čo je
zároveň akceptovaním objednávky.
2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a
nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa
reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere
služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo
službe informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho,
b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších
údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu
jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
d) o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci
uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet
informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z
pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru
alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred,
spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a
iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o
skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o
lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o
informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií,
sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej
zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od
zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej
zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na
odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho
i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej
zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10
ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa
pri predaji na diaľku"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na
vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
j) o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu
za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa
pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od
zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4
ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 10 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
k) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na
odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady
tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v
čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej
výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502
Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje,
ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných
kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí
služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré
sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi
oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho,
o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na
dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu,
pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o
podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto
záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré
sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo
poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach,
ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej
zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických
ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a
softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie,
ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou
cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa
predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
u) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy
tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej
podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne
vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
w) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy
je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho.
2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o
úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e)
týchto obchodných a reklamačných podmienok alebo o nákladoch
na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) týchto obchodných a reklamačných
podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo
poplatky uhradiť.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou
kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo
vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a
ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal
platné právne predpisy SR,
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr
však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej
zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu.
Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6. vrátane
formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v
písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a
užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi
SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne
a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti
tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v
kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť
kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť
od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo
stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade,
ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú
kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo
dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky
kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak
kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim
ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť,
predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v
lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci bol predávajúcim
oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
4.2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný a dodaný
tovar. V prípade neprevzatia zásielky si kupujúci účtuje poplatok 5 eur za náklady spojené s doručovaním zásielky.
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v
dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c) potvrdiť v dodacom liste
prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite,
termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho
expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického
obchodu.
5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve
nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec bezodkladne, najneskôr
do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj
záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v
ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá
vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od
zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na
prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej
zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej
stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len
ilustračné. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch,
prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho sú udávané
výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti o ± 1% z uvedenej hodnoty.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste,
ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim
dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred
doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto"). Kupujúci je povinný
prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho
zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo
iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah").
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar
kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar
osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad
svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej
ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba
splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu kópiu
akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia
tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na
Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou
kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní
tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu
neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci
bez predchádzajúceho písomného
odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí
Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo
výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda
tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho.
V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca
predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe
vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto
vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť
prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť
doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto obchodných a
reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo určenej
osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky
účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša
predávajúci.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru
predávajúcim v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť
od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný
vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho
určený kupujúcim.
5.10 Predávajúci zabezpečí doručenie
objednaného tovaru Slovenskou poštou , alebo spoločnosťou GLS, podľa toho akého
prepravcu si zvolí kupujúci v objednávke. Poplatok za
doručenie Slovenskou poštou je 3,00eur, kuriérom GLS
je 3,50,- €. Poplatok za dobierku: 1,- €. Zásielka doručovaná prostredníctvom
Slovenskej pošty bude doručovaná najneskôr do 3 prac. dní, zásielka doručovaná
prostredníctvom kuriéra GLS bude doručovaná najneskôr do 2 pracovných
dní.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve
medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len
"kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia
objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického
obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim,
predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej
kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej
kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne,
aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu
cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru pri osobnom prevzatí tovaru dobierkou v
mieste dodania tovaru, alebo na internetovej stránke
predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru platobnou kartou alebo
online platobnou bránou TrustPay, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu
kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola
celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu
cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri
prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu
celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa
nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach,
predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
6.6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie
sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu
poskytnúť.
7. Nadobudnutie vlastníctva a
prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo
k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na
kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim
prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť
tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní
kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka,
reklamácie)
8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má
kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať
výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom
na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a
ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má
kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné
vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné
vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach,
ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto
obchodných a reklamačných podmienok) a právach,
ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5. týchto
obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred
odoslaním objednávky.
8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle
platných predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho
alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných
miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného
listu, alebo na stránkach internetového obchodu v časti Kontakt, alebo ich poskytne predávajúci kupujúcemu na
požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný
reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných
podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom
a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom,
kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných
opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred
uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
8.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený
kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho
zodpovednosť za vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za
ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň
záruka ak bol zakúpený u predávajúceho.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo
uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2
Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí
predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1.
až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len
„Oznámenie o uplatnení reklamácie") napr. vo forme vyplneného formulára na
uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho
zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky
požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady
tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. §
622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo
uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba"). Zoznam
určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho
žiadosť predávajúci.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa
dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky
nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení
reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od
kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe,
8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá
objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je
okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c)
týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú
súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru
predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie
týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo
ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru
podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním
určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany
kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10
dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné
konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení
reklamácie predávajúcemu.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej
predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je
povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o
jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až
8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho
zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,
predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu
ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci
má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo
svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a
zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí
doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv
v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka
uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia
reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších
prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného
konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
tovaru za nový tovar. Kupujúci - spotrebiteľ - má právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na bastian(zavináč)bastian.sk),
ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO") na riešenie svojich
sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie
svojho sporu využiť
platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupujúci - spotrebiteľ pri
predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti.
Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného
subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže
priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti. Alternatívne riešenie sporov sa
netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €.
Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas
prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska
vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo
stanoviska určenej osoby (ďalej len "odborné posúdenie tovaru").
Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho
vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady
súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12
mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá
reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,
komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle
na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní
odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo
zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy
upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola
kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný
tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami,
ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za
vady tovaru:
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť
kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto reklamačných a obchodných
podmienok,
b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa
zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické
poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim (vypadnutie akýchkoľvek kameňov
zo šperku)
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v
podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním,
obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania
tovaru,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením
tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada tovaru vznikla poškodením
tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom,
poškodením vodou, ohňom, statickou atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom
vyššej moci,
j) ak vada tovaru vznikla zásahom do
tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a
ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z
ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie
predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím
reklamácie tovaru.
8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia
vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne,
prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej
služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci
informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania
telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom,
resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia
tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
Zasielané produkty športovej výživy, potraviny v darčekových
košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2
mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej
exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom
a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú
kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci
doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie
reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto
reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba
znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.26. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia
vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie
vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení.
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci
neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok,
aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu
vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú
nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo
o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný
tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu
tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť,
alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet
rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu
8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, aký spôsobom má
byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný
funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady
uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie
tovaru podľa bodu 8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú
odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva
krát.
8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych
odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád
súčasne.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie
vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o
odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a
obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už
opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu
rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a
obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu
spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade,
že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno
a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a
mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade,
že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje
obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a
mailovú adresu.
9.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť
poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na
internetovej
stránke elektronického obchodu v časti - Profil.
http://bastian.sk/profil .
9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle
ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov (ďalej len „ZnOOÚ") predávajúci ako prevádzkovateľ bude v
procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho
súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s
kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na
plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci
ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka
pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1
zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie,
ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho
týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a
akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich
informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových
produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.
9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými
údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi
SR.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6
ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
9.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6
ods. 2 písm. e) ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené
týchto obchodných a reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby
saosobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu,
na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými
údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu
9.5 týchto reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci o
splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov
kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci
odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od
doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný,
aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom
oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré
sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok,
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je
spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú
uvedené v akceptácii,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je
uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu
meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a
mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci
právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje je
kupujúci povinný poskytnúť,
9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné
údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ
ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich
nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude
vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného
vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti
od predávajúceho vyžadovať:
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho
osobe spracúvané,
b) účel spracúvania osobných údajov,
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o
spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v
rozsahu:
i) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu
predávajúceho, ak bol vymenovaný,
ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí,
ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie
o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho
osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky
okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v
rozsahu najmä
i) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť
požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na
základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas
platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z
priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie,
medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona,
predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto
povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné
údaje,
ii) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá
alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
iii) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je
zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
iv) formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje
zverejnené,
v) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé,
že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo
neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený
účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce
osobné údaje,
môže požiadať o ich vrátenie,
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu
SR.
9.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti
má právo u predávajúceho namietať voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých
predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho
súhlasu a
žiadať ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3
písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods.
3 písm. d) na účely priameho marketingu.
9.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti
má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch
podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením
oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej
práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v
konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka
kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých
spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a
zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
9.15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo
osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek
namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne
účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe
úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov.
Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia
metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom
predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu
úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe
preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa
ods. 9.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v
prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na
zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci
predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci
vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak
predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie
oprávnených záujmov kupujúceho.
9.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z
obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za
podanú podľa tohto zákona; žiadosť kupujúci doručí písomne najneskôr do
troch dní odo dňa jej odoslania.
9.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa
neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných
údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom
rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
9.18. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť
kupujúceho podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp.
vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho
informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.
9.19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2
ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.
9.20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v
súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných
údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho
budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu
príjemcov:
General Logistics Systems Slovakia s.r.o
(kuriérska spoločnosť GLS), Lieskovská cesta 13, 96221 Lieskovec, IČO: 36624942
Slovenská pošta, a. s. Partizánska cesta 9, 975 99
Banská Bystrica
9.21 Informačné systéme internetového obchodu
predávajúceho sú zaregistrované v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z.
o ochrane osobných údajov.
Identifikačné číslo: 201409804.
9.22 Ďalšie právne úpravy sú zahrnuté a spotrebiteľ je riadne informovaný v osobitnej sekcii na podstránke Ochrana osobných údajov riadne viditeľnej na prvej úvodnej strane internetového obchodu.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti
vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru,
alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v
kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili
realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať
tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene,
ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto
skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť
kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť
od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od
kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a
obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú
zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy
bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku") v lehote 14 dní od
prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní
elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a
riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po
prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe
v klasickom „kamennom" obchode, a to v rozsahu potrebnom na
zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v
deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme
všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke
dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas
vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy,
predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie
od zmluvy.
10.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť
písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od
zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo
pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za
zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu
najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. 10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a
dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým
má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú
adresu kupujúceho.
10.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa
od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej
kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne
náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem
úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. §
10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za
službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k
úplnému poskytnutiu služby.
10.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu,
najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať
tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To
neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne
alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu
týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar
kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr
do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej
zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu,
dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný
vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže
zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To
neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil
povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty
tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad
rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si
predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od
zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku.
10.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu
cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ
sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho,
aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a
doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný,
zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:
a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle
ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s
opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre
pozáručný servis tovaru. Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu
reklamačných a obchodných podmienok predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady
najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou
tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej
predmetom sú:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa - gravírovanie šperku na mieru,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý
nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a
ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v
ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na
hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a
prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý
takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu
predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov.
10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a
reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu
spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v
písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi
nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o
zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo
veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014
Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú
účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný,
aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v
celom rozsahu s nimi súhlasí.
Príloha č. 1 (Formulár na
odstúpenie od zmluvy)
Príloha č. 2 (Poučenie o uplatnení
práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy)